В крупный российский ритейл требуется
Бизнес-аналитик SAP MM/SD.
Требования:
∙ Опыт разработки интегрированных решений и информационных систем;
∙ Опыт участия в нескольких завершенных проектах в области разработки и внедрения информационных систем на базе SAP;
∙ Опыт работы в качестве консультанта по системе SAP R/3 или специалиста группы поддержки системы SAP R/3 (модуль MM/SD) от 2-х лет и более;
∙ Опыт обследования и описания бизнес процессов, отработки и тестирования системы SAP R/3;
∙ Опыт подготовки проектной и эксплуатационной документации, знание стандартов разработки проектной документации;
∙ Быстрая обучаемость, коммуникабельность, ответственность, работоспособность, настойчивость, умение убеждать, находить компромиссы, инициативность и самостоятельность;
∙ Английский язык и знание розничных бизнес-процессов будет рассматриваться как преимущество.
Обязанности:
∙ Обработка запросов от бизнес подразделений: обсуждение и согласование возможных решений с пользователями и разработчиками, разработка технических заданий;
∙ Оперативное сопровождение Дирекции по управлению цепочками поставок и дистрибуцией в работе с модулем MM/SD и развитие модуля MM/SD системы SAP R/3;
∙ Курирование младших бизнес-аналитиков: постановка задачи, контроль выполнения задач;
∙ Написание документации: составление регламентов, пользовательских инструкций, описание настроек;
∙ Взаимодействие с программистом: уточнение постановки задач, тестирование, приемка работ;
∙ Обучение и консультационная поддержка пользователей системы SAP R/3;
∙ Участие во внедрении и тестирование новых версий и новой функциональности системы SAP R/3 и других информационных систем в составе проектной группы.
Условия:
∙ Заработная плата по итогам собеседования
∙ Соцпакет
∙ ТК
∙ Развитая корпоративная культура
Резюме и интересующие Вас вопросы присылайте, пожалуйста, на
PKhayretdinova@luxoft.com (Хайретдинова Полина)
В международной FMCG компании открыта позиция
SAP BI Business analystPurpose:
∙ Organize and provide functional and technical support to the number of analytical applications in various business areas (Sales, Finance, Planning, etc.).
∙ Manage effective relationship with business user community to resolve problems, suggest and implement solutions arising from continuously changing business requirements, improve business process efficiency through supported systems.
Responsibilities:
∙ Support of BI business applications
- Analyze, resolve and communicate solution of functional and technical issues for existing BI business applications (SAS BW, Execution Standards, Demand Planning, OFA) and relevant integration components through SOX-complaint Issue management process to provide support to business users of the applications in question.
- Control and execute preventive maintenance of the system to avoid potential incidents.
∙ Applications continuous improvement
- Manage SOX-Complaint Change management and Problem management processes for BI applications. Proactively seek for and implement improvements and effective solutions to support changing business requirements. Co-chair with Business Systems Owner Change Advisory Board (CAB) to plan and prioritize the change activities.
∙ Service Level Agreement (SLA) compliance
- Manage reliability, integrity and service quality of BI applications (e.g. achievement of service levels). Periodically review SLA with Business Steering Group to present the status and agree on any potential changes to SLA. Different priority depend on situation
∙ Projects support
- Act as support liaison for Project teams within area of responsibility to ensure support requirements are communicated, agreed and met by the new application projects to comply with Company and audit standards.
- Be involved in integration projects with other systems in the IT landscape (exact role may vary).
∙ BI landscape architecture
- Fully responsible for managing BI software architecture, including ensuring sustainability of the current one and evaluating impacts from proposed changes.
∙ 3rd party management
- Manage external IT suppliers to ensure that agreed SLAs are met: delivery of the agreed tasks on time and compliance to internal Company processes and standards.
∙ System documentation
- Owner of required system support documentation, keep it up-to-date and according to internal audit standards.
∙ Planning and budgeting
- Take responsibility for financial planning and control over BI business applications support to ensure respective baseline costs are properly budgeted and effectively spent.
Requirements:
∙ 5 year university degree and specialized certified training related to the role (SAP BW, BO)
∙ Fluent English
∙ 5+ years experience in applications support or development role in a non-IT company (preferably FMCG)
∙ 2+ years of working knowledge of at least one of the BI applications, used in the Company (SAP BW, IP, BO) is required
∙ Related business processes understanding, proven problem solving and analytical skills, good communication & interpersonal skills, ability to work in a team, as well as individually and handle competing priorities, troubleshooting skills
∙ Experience in a business function (i.e. Planning) is a plus
Резюме и интересующие Вас вопросы присылайте, пожалуйста, на
EPuntusova@luxoft.com (Пунтусова Эльвира)